sobota, 27 września 2014

Jak zrobic Smoothie?

Witajcie Piękne!

Dzisiaj zapraszam Was na post o moim ostatnim wakacyjnym odkryciu a mianowicie Smoothie! :) Tak naprawdę nie wiem dlaczego wpadłam na to dopiero teraz, ale cieszę się że w ogóle się do tego przekonałam. Skończył się okres kiedy kupowałam smakowe jogurty, zwykle niezdrowe. Teraz przyszedł czas na smoothies! :) Przepyszne, szczególnie polecam jako formę przekąski, oczywiście mogą też być wersje śniadaniowe kiedy dodamy np. płatki owsiane. O takich też na pojawią się osobne posty! :) Przekonałam się również do zielonych koktajli które jak pewnie wiecie są bardzo zdrowe i wspaniale wpływają na nasz organizm ale o tym też później! :) Dzisiaj zaczniemy od tego jak zrobić Smoothie, co dodać żeby był naprawdę smaczny i wartościowy! :)



Somoothie - to posiłek w szklance, ale nie tylko posiłek. Jest bardzo szybki w przygotowaniu, a dodatkowo bardzo wartościowy - zawiera mnóstwo witamin, minerałów, antyoksydantów, białek i zdrowych tłuszczów, można by było wymieniać długo. Koktajle są nie tylko pożywne, ale też bardzo smaczne. Tak jak wcześniej wspomniałam, mogą idealnie zastąpić śniadanie lub przekąskę w ciągu dnia. Jeśli chcesz być zdrowa, schudnąć lub utrzymać świetną figurę Smoothie jest idealne dla Ciebie! :) Możesz dostosować go do swojego trybu życia i aktywności fizycznej odpowiednio komponując swój koktajl. Jest o wiele smaczniejszy niż jogurt czy lody. Ja go pokochałam! :) Teraz spróbuj jego i Ty! :) Oto przepis jak znarobić idealny Smoothie!!! :)


Zacznijmy od tego co będzie nam potrzebne do przygotowania pysznego koktajlu. Dodatki pogrupowałam, żeby było łatwiej kolejno je wybierać! :) 



1. Wybierz Owoce
Wybierz 2 rodzaje owoców (może być ich dowolna ilość w zależności od upodobań i smaku) - świeże lub mrożone. Jeśli chciałabyś zrobić super zdrowy Zielony Koktajl dodaj zielone warzywa, o czym jeszcze na pewno wspomnę! :)



2. Wybierz bazę
Dodaj około jedną szklankę płynu. Jeśli wybrałaś bardzo płynne owoce powinnaś dodać go trochę mniej!




3. Wybierz dodatki zagęszczające
Można nimi zagęścić koktajl aby uzyskał odpowiednią konsystencję, co dodatkowo tworzy go bardziej pożywnym.



4. Podkręć smak
Można nieco podkręcić smak używając brązowego cukru, przypraw, owoców lub ziół. Przyprawy takie jak cynamon dodadzą nutkę słodyczy, bez dodatkowych kalorii.



5. Dorzuć coś naprawdę zdrowego! 
Jeśli chcesz żeby twój Smoothie był jeszcze bardziej zdrowy, dodaj do niego bardzo odżywcze Superfoods, a twój organizm będzie Ci za to wdzięczny! :)





Składniki na koniec wystarczy tylko wymieszać w blenderze
i możemy cieszyć się przepysznym i baardzo zdrowym Smoothie! 

A już niedługo na blogu pojawi się kilka moich ulubionych, naprawdę smacznych przepisów na Smoothie.

Smacznego!!! 
:)




23 komentarze:

  1. Ja również odkryłam Smoothie dopiero w tym roku, mój ulubiony to szpinak + pomarańcza + zielona pietruszka + woda. Sycący posiłek w ekspresowym czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mmm to już Zielony Smoothie :) o nim też kilka słów już niedługo! ja też uwielbiam koktajle z pietruszką, a ze szpinakiem jeszcze nie próbowałam, koniecznie muszę spróbować! :)

      Usuń
  2. świetny przewodnik, teraz tylko kupić potrzebne rzeczy i do pracy :)
    kuchnia jest moja :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny poradnik! gratuluję pomysłowości, mam jeden fajny pomysł na smoothie - www.diety.pl/czym-jest-smoothie

    OdpowiedzUsuń
  4. after adding turmeric to the hot ghee (or oil), all the remaining spices to be used are also added to the hot ghee. Smoothie Detox

    OdpowiedzUsuń
  5. Banan gruszka mleko cynamon kakao i lody śmietankowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W ramach owoców czy warzyw świetnie sprawdzają się pozostałości z sokowirówki-tzw. pulpa. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. tylko kefir z kiszonymi ogórkami. Z kibla to od tygodnia nie wychodze. Jest moc :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny tekst:) Ja też tu znalazłam bardzo fajny przepis na smoothie z burakiem i truskawką (https://www2.braunhousehold.com/pl-pl/porady-kuchenne2/jak-zrobic-smoothie#strawberrysmoothie) i tylko trochę udoskonaliłam po swojemu (dodałam trochę świeżej bazylii;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Pychota i tak zdrowe, każdy rodzaj :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dbajmy o siebie , lepsze od suplementacji są naturalne witaminy w warzywach.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam smoothie, zwłaszcza z czerwonych i żółtych owoców. Staram się pić smoothie tylko w trakcie dnia i nie tuż przed treningiem Zumba.

    OdpowiedzUsuń
  13. Chętnie wykorzystam zdobyte tu informacje w praktyce.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  15. Sama bardzo lubię tego typu smoothie

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny i bardzo wartościowy wpis.

    OdpowiedzUsuń
  17. Te kompozycje są rewelacyjne.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wskazówki jak te są bardzo pomocne.

    OdpowiedzUsuń