niedziela, 6 września 2020

Pływanie w łapkach/wiosełkach pływackich.


Witajcie! 

Dziś zapraszam Cię na post o łapkach pływackich czyli o kolejnym gadżecie do pływania, który zainteresował mnie na tyle, że postanowiłam przyjrzeć mu się nieco bliżej, a przy tym przedstawić go także Tobie. Wiosełka do pływania to jedno z akcesoriów treningowych cieszących się wśród pływaków coraz większą popularnością. Używając ich w treningu pływackim, przede wszystkim kształtujesz i budujesz siłę nie tylko ramion, ale również pleców. To właśnie ona, aż w 75% daje pływakowi napęd. Zwiększenie powierzchni dłoni poprzez korzystanie z materiałów oporowych w pływaniu daje zdecydowanie większą wartość w budowaniu siły, niż niejedno ćwiczenie na siłowni. 

środa, 8 stycznia 2020

Pływanie w płetwach.


Witajcie 
w pierwszym poście w 2020 roku! :) Na początku chciałabym zarówno Wam jak i sobie życzyć wszystkiego najlepszego w Nowym Roku, samych sukcesów, dużo zdrowia i konsekwencji w realizowaniu celów. Dość długo mnie tu nie było, za to wracam do Was z moim absolutnym odkryciem ostatnich tygodni. Jak już się pewnie domyślacie po tytule postu, jest to pływanie w płetwach. Niby wszystkim nam doskonale jest znany widok pływaków na basenie, którzy w swoich torbach ze sprzętem często przynoszą płetwy, jednak ja zawsze uważałam, że są one zarezerwowane głównie dla tych bardziej zaawansowanych. Jakie było moje zdziwienie, gdy jeden z trenerów zaproponował mi włączenie do swojego pływania chociaż kilku długości właśnie w płetwach. Od tego momentu całkowicie przepadłam, dlatego dziś zapraszam Was na post o tym dlaczego warto podczas treningu pływać w płetwach oraz od czego w ogóle zacząć, żeby to pływanie przynosiło korzyści, a przy tym było dla nas przyjemnym urozmaiceniem treningu. Zapraszam :)

sobota, 12 października 2019

Szczotkowanie ciała na sucho.


Witajcie! 
Przyznam szczerze, że gdy pierwszy raz usłyszałam o szczotkowaniu cała na sucho byłam raczej sceptyczna. Zastanawiałam się jak można tak drastycznie obchodzić się ze swoją skórą i szczotkować ją szorstką szczotką... Byłam pewna, że po kilku dniach moja skóra będzie tak podrażniona, że jedyne co jej pomoże to mocno nawilżające balsamy lub nawet masła do ciała. Nawet nie wiecie, jak bardzo się wtedy myliłam. Szczotkowanie ciała na sucho jest zabiegiem łatwym, tanim a przede wszystkim bardzo skutecznym. Masaż ten wywodzi się z Azji, gdzie dziewczyny szczotkują skórę od najmłodszych lat i dzięki temu ich ciało przez długi czas pozostaje w doskonałej kondycji. Dlatego w dzisiejszym poście o tym dlaczego warto szczotkować ciało na sucho i jak prawidłowo wykonywać taki masaż, żeby przyniósł nam jak najwięcej korzyści. Wszystkie fanki cudownie gładkiego i jędrnego ciała - zapraszam! :)

niedziela, 15 września 2019

Rozgrzewka przed pływaniem.


Witajcie! 

W dzisiejszym poście kilka słów o rozgrzewce która powinna być nieodłącznym elementem każdego treningu. Pływanie to aktywność fizyczna niosąca za sobą cały ogrom korzyści, jednak by była ona jak najbardziej efektywna i przyjemna - nie można pominąć tego ważnego elementu treningu. Osobiście nigdy nie lubiłam rozciągania, dlatego też nie pamiętałam o nim wchodząc do basenu, jednak zmieniło się to kiedy niedawno doznałam lekkiej kontuzji barku. Wtedy zrozumiałam, jak ważne jest przygotowanie naszych stawów i mięśni do wysiłku fizycznego i od tej chwili rozgrzewka na stałe zagościła w moim planie treningowym. Was również zachęcam do poświęcenia kilku minut na początku pływania na porządną rozgrzewkę. O tym jak ją wykonać i dlaczego jest tak ważna, opowiem już za chwilę. Zapraszam :)

środa, 3 lipca 2019

Pielęgnacja skóry i włosów po basenie.


Witajcie! ;)

Do tego postu zbierałam się od kiedy zaczęłam systematycznie chodzić na basen, bo wiem, że chociaż pływanie jest świetnym i bardzo powszechnym sportem, który ma mnóstwo zalet, to ma też kilka wad - niestety woda w basenie nie najlepiej działa na naszą skórę i włosy. Myślę, że post ten będzie szczególnie ważny dla osób które systematycznie, kilka razy w tygodniu pływają na basenie, ale nie tylko, bo nawet jeśli pływasz rekreacyjnie, też ważne jest żebyś po każdej takiej wizycie zadbała o pielęgnację. A dziś własnie o niej! Czyli o kilku zasadach które pozwolą Ci odpowiednio zadbać o włosy i skórę po basenie, tak żeby zminimalizować szkodliwy wpływ chlorowanej wody, a dodatkowo zadbać o swoje ciało.

środa, 12 czerwca 2019

Czytaj Zdrowo! #1


Witajcie! 
Dziś zapraszam was na pierwszy na moim blogu przegląd nowości wydawniczych związanych ze zdrowym odżywianiem, ale nie tylko... Mam nadzieję, że nowa seria przypadnie wam do gustu i będziecie czekać na koleje tego typu wpisy. A teraz sprawdźmy co nowego mam na swojej półce :)


środa, 13 marca 2019

Pływaj, bo warto! - czyli subiektywnie o zaletach pływania.


Witajcie! :)

Po dłuższej przerwie pełna optymizmu, wracam do Was z nowymi, ważnymi i ciekawymi tematami. Mam głowę pełną pomysłów i nadzieję, że znajdę czas aby je wszystkie sukcesywnie realizować. Ale od początku!
Pewnie zastanawiacie się co takiego pochłonęło mnie w ostatnich miesiącach. Odpowiem krótko - Pływanie! <3 Właśnie od tego chciałabym zacząć mój powrót do pisania regularnych postów.
Już wiem co to znaczy uzależnienie od sportu i ile przyjemności potrafi on dać, chciałabym więc przekonać i Was. Dlatego dziś zaczynamy od zalet jakie niesie za sobą systematyczne pływanie, które pomogą nam się zmotywować do tego, żeby w końcu może po dłuższej przerwie, a może po raz pierwszy wybrać się na basen! :) Dlaczego subiektywnie? Ponieważ zalety te będą pisane z perspektywy osoby która przez ostatnie pół roku systematycznie pływała, pokochała ten sport a kilkanaście dni temu po raz setny w przeciągu ostatniego półrocza odwiedziła basen :)
Mam w planach wiele postów o tej tematyce, dlatego już teraz zachęcam was do zerkania na bloga zdecydowanie częściej niż miało to miejsce w ostatnich miesiącach. A teraz pakujemy strój, ręcznik, klapki i uciekamy na basen...