poniedziałek, 21 października 2013

Bieżnia mechaniczna - Treadmill.



Bieżnia - ćwiczenia na niej uważane są powszechnie za najlepszy sposób na szybkie odchudzanie zarówno dla mężczyzn jak i dla kobiet. Ich zaletą jest niezależność od pogody. Nie ważne czy pada deszcz, czy śnieg możemy ćwiczyć na bieżni w domu jak i na siłowni.
Trening na bieżni to nic innego jak odpowiednik biegania na dworze. Jest to niewątpliwie ćwiczenie aerobowe, które pozwala stracić zbędne kalorie. Więc to jedno z najlepszych i najbardziej efektywnych ćwiczeń do spalania tłuszczu. Zobaczmy jakiego typu aktywność fizyczną możemy na niej wykonywać. 


Trening na bieżni
Chodzenie
Najprostszy z możliwych treningów na odchudzanie. To naprawdę przyjemne ćwiczenie, które potrafi zdziałać cuda. Nie tylko pozwoli nam uwolnić się od stresu, ale także spalić sporo kalorii. Oczywiście powolne chodzenie nie zda tu egzaminu. Powinno chodzić się szybkim krokiem. W tym celu ustaw prędkość bieżni na odpowiedni dla siebie poziom. Początkujący na bieżni powinni zacząć od chodzenia a z czasem wprowadzić elementy joggingu i biegania. 

Jogging
Jogging na bieżni potrafi spalić wiele kalorii. Częstym błędem podczas niego jest trzymanie się poręczy. Nie powinno się tego robić. Jeśli nie czujesz się na siłach to zmniejsz prędkość bieżni.

Bieganie 
To oczywiście najlepsze, ale najtrudniejsza forma treningu na bieżni, pozwala spalić jednak najwięcej kalorii. Dobra bieżnia pozwala na w miarę naturalne odzwierciedlenie rzeczywistej trasy, można zwiększyć i zmniejszyć jej prędkość. Podobnie można robić z nachyleniem bieżni przez co możemy symulować podbieg pod górkę. Większość bieżni pozwala monitorować pracę serca i bezpośrednio w trakcie treningu podawać szacowaną ilość spalonych kalorii. Oblicza to na podstawie pulsu serca, wysokości, wieku i wagi trenującego. 

Bieganie pod górkę 
Aby sprawić, że trening na bieżni będzie trudny wystarczy zwiększyć nachylenie bieżni. Taki trening pozwala na zwiększenie intensywności treningu a wym samym spalanych kalorii i to bez zwiększania prędkości bieżni. Ważne jest, aby ustawić prędkość i nachylenie na poziomie odpowiednim do swoich aktualnych możliwości fizycznych. 
Niezależnie od tego, czy chodzisz czy biegasz na bieżni to staraj się w luźny sposób poruszać ramionami. To poprawi cyrkulację krwi w różnych partiach ciała. Pamiętaj, aby unikać trzymania się poręczy bo ogranicza to ruch ramion a tym samym mniejsza ilość spalonych kalorii. Odpowiedni trening trwający od 20 do 40 minut 3 razy w tygodniu musi dać rezultaty i to już po kilku tygodniach. 




Zalety ćwiczenia na bieżni: 
- posiadają systemy amortyzacyjne, dzięki czemu chronią stawy (może być dużo korzystniejszy niż bieganie na twardych powierzchniach)
- możliwość bieżącego regulowania poziomu trudności ćwiczeń oraz obciążenia
- brak konieczności wyznaczania tras joggingowych
- możliwość wykonania wszystkich faz treningu na jednym sprzęcie - bieżnie bardzo często mają zbudowane programy, które zaczynają się od rozgrzewki, poprzez trening właściwy aż do etapu wychłodzenia organizmu
- możliwość kontrolowania akcji serca (szczególnie istotna dla osób cierpiących na choroby serca)
- możliwość połączenia biegania na bieżni z innymi czynnościami (np. oglądaniem telewizji, dzięki czemu użytkownik może jednocześnie wykonać planowany trening jak i obejrzeć ulubiony serial)
- dość prosta obsługa urządzeń



W przypadku bieżni również pamiętaj o treningu interwałowym, bo to on tak naprawdę pozwoli nam spalić jak najwięcej kalorii a co za tym idzie spalić więcej tłuszczu :) Dlatego przestawiam wam trzy dwa które pozwolą wam przeprowadzić trening interwałowy na bieżni. 

1. To plan który znalazłam kiedyś na pinterest i początkowo sama go wykorzystam, ponieważ wydaje mi się bardzo przystępny. 


2. Drugi plan również bardzo przypadł mi do gustu, jednak moja kondycja jeszcze nie jest na tyle dobra aby móc z niego korzystać :) 




A wy który z treningów wybieracie?
W ogóle lubicie ćwiczyć na bieżni? :)


6 komentarzy:

  1. Ja na bieżni boje się biegać że spadnę;p;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie znoszę biegać na bieżni - jest to dla mnie totalnie nudne :( Sto razy bardziej wolę na zewnątrz. A na siłowni wybieram orbitreka (nie jestem w stanie powiedzieć dlaczego na nim się mniej nudzę ;P )

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja czasem wykonuję rozgrzewkę na bieżni- wejście pod górę.
    Ale biegać na niej jakoś nie bardzo lubię, zdecydowanie wolę rower stacjonarny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie w trakcie zimy nie ma nic lepszego niż bieżnia mechaniczna z regulowanym nachyleniem :P Nie wiem jak u Was ale u mnie dosyć obficie pada i nie przepadam za bieganiem w rakach czy innych wynalazkach :) Prawda jest taka, że ćwiczysz w miarę możliwości i warunków atmosferycznych. Moim zdaniem nie ma co narzekać tylko brać się do roboty, bo każda forma aktywności jest lepsza od najlepszej formy lenistwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też wole biegać na świeżym powietrzu, ale jeśli nie mam takiej możliwości ze względu na pogodę, to z chęcią "przesiadam się" na bieżnię. Niemniej jednak musze potwierdzić, że bieganie w plenerze jest dużo ciekawsze;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny artykuł. Uwielbiam biegać na bieżni, teraz wiem jakie dokładnie daje efekty :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...