niedziela, 8 grudnia 2013

Organizacja Czasu...

Witajcie! 



Od pewnego czasu zwróciłam uwagę, że nie potrafię się zorganizować. Mam wiele zadań do wykonania i tak naprawdę nie wiem od czego zacząć np. ucząc się chemii do matury. Dlatego postanowiłam bardziej zając się tym tematem, abym potrafiła zrobić tak, żebym miała czas na wszystko. Zawsze byłam zafascynowana tym jak niektórzy ludzie potrafią zarządzać swoim czasem. Mam nadzieję, że ich wskazówki i znalezione gdzieś w internecie wykorzystam do poprawy własnej organizacji czasu. Oto kilka rzeczy które mogą nam pomóc! :)






1. Planuj kolejny dzień.
Warto zaplanować sobie dzień wcześniej, co będziemy robić jutro. I nie mówię tutaj o tym, żeby zanotować co do minuty co będziemy robić. Ale wypisać sobie na kartce, rzeczy które musimy zrobić. Dzięki temu po wstaniu będziemy wiedzieli jak się zorganizować i jak przeznaczyć na to odpowiedni czas. Kiedy tak zrobimy, od razu w głowie możemy sobie poukładać jak będzie wyglądał nasz dzień.

2. Zrób listę rzeczy do zrobienia. 

Jeśli w ciągu dnia macie sporo rzeczy do zrobienia np. zadzwonić gdzieś, odwołać spotkanie, coś naprawić itp., warto sobie wszystko zapisać aby o niczym nie zapomnieć.

3. Kalendarz i organizer. 

Kiedy dowiadujemy się o jakimś terminie - wizyta u lekarza, egzamin, zwrot książek do biblioteki, spotkanie, od razu zapisujmy wszystko w kalendarzu bądź organizerze. Pozwala nam to mieć wszystko w jednym miejscu. Co minimalizuje ryzyko zapomnienia o czymkolwiek. W kalendarzu zapisuję również plan na kolejny dzień i listę rzeczy do zrobienia.
Właśnie jestem na etapie tworzenia własnego kalendarza/organizera. Uważam, że to genialny pomysł. Na pewno dam wam znać kiedy już go skończę i będę mogła się z wami podzielić jego "wnętrzem". Jak na razie podrzucam kilka ciekawych linków gdzie znajdziecie kilka pomysłów na swój własny organizer! :) Polecam! :)

D*I*Y Planner - tu znajdziecie mnóstwo pomysłów i pdf. do wykorzystania, wystarczy zmienić tylko kilka rzeczy i macie swój idealny i dostosowany do was organizer.
DesignYourLife DIY Organizer: kalendarz do wydrukowania - tak naprawdę dzięki Alinie z tego bloga zaczęłam myśleć o zabraniu się za moją organizację czasu. Polecam serdecznie jej triki.
Organizer Czasu by thyme-is-honey.com - to mój absolutny faworyt, mój organizer czasu wygląda praktycznie tak samo ;)



4. Nie spij do oporu. Ustal konkretne godziny.

Zawsze jak śpię za długo wstaje jeszcze bardziej zmęczona niż byłam jak kładłam się spać. Dlatego najlepiej ustalić sobie konkretne godziny snu i się tego trzymać. Jeszcze lepiej gdyśmy przyzwyczaiły organizm i codziennie wystawały i kładły się o tej samej godzinie. Dzięki temu przyzwyczaiłybyśmy nasz organizm i wstawanie nie byłoby tak trudne :) 
Jeśli wstaniemy o 8, będziemy mieli cały poranek dla siebie. Poranek, jako pora dnia może być bardzo produktywny, możemy wykonać wtedy dużo zadań albo z kolei może być to czas, w którym posiedzimy samotnie i dodamy sobie energii do działania potem albo możemy spędzić ten czas z rodziną. Co tylko chcemy - mamy kilka zaoszczędzonych godzin! :)

5. Określaj cele.

Z góry określaj swoje cele, które masz do zrealizowania. Łatwiej będzie ci w ten sposób wyznaczyć sobie drogę która prowadzi do realizacji celu.

6. Realizuj swoje zadania. 

Jeśli założymy sobie na dany dzień listę zadań do wykonania a potem nie wykonamy żadnego, albo wykonamy zdecydowaną mniejszość, a w zmian za to będziemy bezmyślnie przeglądać facebooka lub wpatrywać się w telewizję przez cały dzień, poczujemy bardzo frustrujące uczucie utraty całego dnia. I nie jest to motywujące. Dlatego wybierajmy zadania które jesteśmy w stanie zrealizować w danym dniu i trzymajmy się ich. To ogromna dawka motywacji dla nas! :)

7. Rób sobie przerwy. 

Oczywiście trzeba odpoczywać dlatego w swoim planie dnia uwzględniaj również odpoczynek który pozwala ci efektywniej później pracować. Najlepiej, żeby był to aktywny wypoczynek podczas którego zadbamy o siebie. Polecam w przerwie między nauką wybrać się na siłownie! :) Wtedy otrzymamy dodatkową dawkę motywacji ponieważ wiemy, że zrobiłyśmy coś mega dobrego dla siebie! :)


Na koniec zamieszczam jeszcze video Nissiax i PannyJoanny które oglądam i według mnie są najbardziej zorganizowanymi osobami :) Bardzo chciałabym chociaż trochę zarazić się tym podejściem! Dlatego polecam wam ich filmy i na nie zapraszam! Od nich naprawdę można się sporo nauczyć! Czekam jeszcze na filmik CallMeBlondee ponieważ ją również uważam, za bardzo zorganizowaną osobę i mam nadzieję, że takowy się pojawi!

   


Ostateczne podsumowanie - czyli moja lista 20 zasad dobrej organizacji czasu! Zapraszam.





Na dziś to już wszystko! 
Ja lecę na obiad i małe zakupy a potem biorę się za moją organizację czasu.
Pozdrawiam was gorąco i życzę miłej niedzieli! 
Ania :)





15 komentarzy:

  1. bardzo dobre rady :)

    zapraszam do mnie, też trochę o organizacji

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie posty !!!
    ___________________________________________
    http://rozowyswiatmarthe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne rady, ja niestety jestem beznadziejna w organizacji czasu, szczególnie jeśli mam się czegoś uczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę wziąć sobie te rady do serca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobrze " zorganizowany" post;p do mojej organizacji czasu używam jak na razie tylko kalendarzyka, ale kilka zasad które przedstawiłaś postaram się zacząć stosować :) pozdrawiam Angie

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem właśnie w trakcie tworzenia postu o organizacji :)
    U Ciebie wszystko zaplanowane w 100% :)

    OdpowiedzUsuń
  7. to też jest gut: http://manager.nf.pl/o-efektywnym-zarzadzaniu-czasem,,8145,28,1446

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj w życiu nie dałabym rady zapanować nad czasem bez organizera w telefonie i kalendarza. To są chyba jedyne rzeczy bez których nie dałabym rady. Na co dzień zajmuję się organizacją nie tylko swojego czasu, ale też różnego rodzaju imprez, więc ciężko byłoby wszystko spamiętać, niestety...

    OdpowiedzUsuń
  9. Organizacja czasu jest kluczową kwestią jeśli chodzi o nasze życie jak i trening. W tym przypadku potrzebny jest racjonalizm i chłodne podejście do tematu. Tylko dzięki temu możemy osiągnąć efekty!

    OdpowiedzUsuń
  10. Time Management, od zawsze mam z tym problemy...

    OdpowiedzUsuń
  11. Koniecznie trzeba te rady sobie wziąć do serca, świetna robota ten wpis naprawdę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny artykuł, dowiedziałam się czegoś nowego i nawet polecę to znajomym.

    OdpowiedzUsuń