środa, 2 kwietnia 2014

Być Fit i nie zwariować!: Aktywnosc fizyczna cz.1



Witajcie! 

Z góry przepraszam za spóźnienie, ale dopiero przed chwilą zorientowałam się, że dzisiaj jest wtorek. Dlatego już się biorę do pracy.
Dzisiaj post o aktywności fizycznej, która świetnie wpływa na naszą figurę. Nie tylko pozwala nam schudnąć ale również utrzymać idealną sylwetkę przez długi czas. Cały sukces aktywności fizycznej tkwi w tym aby sprawiała nam ona radość i żebyśmy ją naprawdę lubili. Stąd dzisiejszy post, mam nadzieję, że pomoże Wam znaleźć swoją idealną aktywność fizyczną, chociaż najważniejsze jest abyście spróbowali wszystkiego. Zapraszam! :)



Pływanie


Jest uznane za najzdrowszą ze wszystkich dyscyplin sportowych. Może je uprawiać każdy, bez względu na kondycję i wiek. Regularne pływanie nie tylko ładnie rzeźbi sylwetkę,  pełni również funkcję zdrowotną i korekcyjną. 

Ja uwielbiam pływać, to moja ukochana aktywność fizyczna, która sprawia mi ogromną frajdę! Dzięki niej widzę, że moje ciało jest w znacznie lepszej kondycji, dodatkowo skóra jest świetnie napięta! Pływanie jest świetne, pozwala mi czuć się znacznie lżej i co ważne podczas pływanie nie czuć tak bardzo zmęczenia dlatego możemy pływać częściej, szybciej i więcej! 

Zalety:
- poprawia odporność, zwiększa wydajność organizmu
- wzmacnia układ oddechowy oraz układ krążenia, ale także układ kostny
- dzięki pływaniu serce pracuje miarowo, a cały organizm dotlenia się
- regularne treningi zapobiegają bólom kręgosłupa
- pływać możemy cały rok: latem w jeziorach lub na otwartych basenach a w czasie zimy na basenach 
- polepsza koordynację ruchową i giętkość ciała
- odmładza skórę (dzięki wzmożonemu przepływowi krwi w trakcie ćwiczeń)
- podnosi tempo przemiany materii

Spalanie:
- podczas pływania - ok. 400 - 500 kcal/h
- przy Aqua aerobiku - ok. 270 - 300 kcal/h



Bieganie

Bieganie można uprawiać o każdej porze roku, zarówno na świeżym powietrzu jak i na bieżni w klubie fitness. I to jest jedną z największych zalet tego sportu. Oczywiście, rodzaj treningu musi być odpowiednio dobrany do twojego wieku i kondycji. Jest jednym z najlepszych sposobów na utratę tkanki tłuszczowej, bo podczas biegania spalamy mnóstwo kalorii i rzeźbimy sylwetkę. I to nie tylko nogi i pupę. Jeśli masz problemy z dodatkowymi fałdkami na brzuchu, bieg skutecznie je zmniejszy.
Biegając systematycznie, szybko zauważamy postępy. Niemożliwe staje się możliwe, a każdy dystans można pokonać. To w prosty sposób przekłada się na życie.

Bardzo chciałabym zacząć biegać, niestety nie jest to dla mnie jak na razie najlepsza aktywności fizyczna. Dlatego mam nadzieję, że jeśli tylko zwiększę swoją kondycję to będę mogła codziennie wieczorem, pobiegać chociaż pół godziny, ponieważ uważam, że to świetny sposób na utrzymanie zdrowia i pięknej sylwetki. 

Zalety:
- wzmacnia układ krążenia, obniża ciśnienie oraz usprawnia układ oddechowy
- zwiększa pojemność płuc i znacznie poprawia naszą kondycję 
- świetnie odchudza
- antystresant - czemu sprzyja kontakt z naturą, kiedy biegamy na zewnątrz 
- poprawia pracę mózgu
- wpływa korzystnie na libido

Spalanie:
ok. 500 - 600 kcal/h



Nordic walking


To marsz ze specjalnymi kijkami. Wymyślony został w Finlandii, jako całoroczny trening dla narciarzy biegowych. Jest o wiele efektywniejszy, niż zwykły marsz, ponieważ dzięki kijkom nie tylko angażujemy do pracy mięśnie nóg, ale także mięśnie klatki piersiowej, tricepsy, bicepsy oraz mięśnie brzucha i barków. 
Nordic walking rozwija siłę i wytrzymałość ramion i nóg, ułatwia wchodzenie pod górkę. Dzięki takiemu treningowi spalamy o 20-40% więcej kalorii, niż przy normalnym chodzeniu. Kijki powodują, że podczas marszu zmniejsza się nacisk na piszczele, kolana, biodra i plecy, co może być istotne dla osób po kontuzjach lub mających słabe mięśnie.

Bardzo lubię tą aktywność fizyczną. W czasie wakacji chodzę tak naprawdę dużo i to codziennie. Efekty są naprawdę zdumiewające, dlatego wszystkie osoby początkujące zachęcam do spróbowania tego. :) Na pewno przypadnie Wam do gustu a dodatkowo szybko zobaczycie efekty.

Zalety: 
- usprawnia układ oddechowy i sercowo-naczyniowy
- zwiększa elastyczność górnego odcinka kręgosłupa 
- trenujesz kilka mięśni jednocześnie
- jest łatwy i szybki do nauczenia 
- znacznie przyśpiesza metabolizm
- poprawia kondycję 

Spalanie: 
ok. 270-300 kcal/h


Jazda na rowerze


Wzmacnia mięśnie ud, łydek, ramion, brzucha i pośladków. Zwiększa wydolność płuc i kondycję organizmu. Poprawia wytrzymałość i samopoczucie szczególnie, gdy jeździmy w terenie. Jazda na rowerze jest wskazana dla osób z dużą nadwagą, ponieważ trening odciąża większą część ciała. Nie jest również sportem powodującym liczne kontuzje, a za to dobrym treningiem kondycyjnym. Pobudza krążenie i dotlenia organizm. W zależności od tego, jakie chcesz osiągnąć efekty - czy to wysmuklić czy to umięśnić ciało - sam łatwo możesz regulować intensywność treningu, odpowiednio ustawiając biegi lub wybierając odcinki trasy pod górkę. Jazda na rowerze znacznie poprawia kondycję skóry - szczególnie nóg - czyli niweluje cellulit. 

Bardzo lubię jeździć na rowerze, jednak szczerze mówić już bardzo dawno na nim nie jeździłam (jeśli chodzi o jazdę na powietrzu). Dlatego tej wiosny koniecznie muszę sięgnąć po rower i odnowić w sobie ten zwyczaj! :) 

Zalety:
- pozwala pozbyć się zbędnych kilogramów
- wpływa na kształtowanie mięśni 
- dzięki niemu pozbywamy się cellulitu
- wpływa na zdrowy kręgosłup i stawy
- pobudza krążenie i dotlenia organizm

Spalanie:
ok. 270-300 kcal/h




Na dzisiaj to już wszystkie ćwiczenia. :) 
Za jakiś czas na pewno wrócę do nich i omówię jeszcze kilka fajnych aktynwości fizycznych które sprzyjają naszej figurze. 
A teraz zmykam już spać! :) 

Dobranoc
Ania :* 

4 komentarze:

  1. Super zestawienie :) Czekam na kolejną część :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy wpis, jeszcze nie próbowałam "kijków" i trudno mi się do nich przekonać. Za to basen jak najbardziej, jak jest napisane dobrze wpływa na kręgosłup i układ krążenia :)

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...