niedziela, 3 października 2021

Pływanie - zdrowe i jędrne ciało


Cześć!

Wracam do Was po kolejnej dłuższej przerwie, sporo wydarzyło się przez ten czas w moim życiu, o czym na pewno dowiecie się w kolejnych postach. Chętnie podzielę się z Wami tym wszystkim, ponieważ w końcu zaczęłam osiągać wyznaczone już bardzo dawno temu cale, dlatego myślę, że taka motywacja przyda się również Wam :) Pamiętajcie, nawet kiedy myślicie, że wszystko już stracone, kiedy bardzo długo się z czymś mierzycie i nie widzicie już sensu swojej pracy, nigdy nic nie jest stracone i wszystko jest możliwe, może właśnie w tym momencie trzeba przycisnąć jeszcze bardziej, żeby wszystko w końcu wyglądało tak jak byśmy chcieli. Kiedyś, już dawno temu usłyszałam pewien cytat, który pózniej przewinął się w moim życiu kilka razy, jeden z nich to "Nie cel, a droga" a drugi "Nie ma żadnej drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą." I właśnie tak postrzegam swoje osiągnięcia z ostatniego czasu, weszłam na drogę która codziennie przynosi mi satysfakcję z tego, że na niej jestem, sprawia, że jestem szczęśliwa, chociaż cel wydaje się nadal odległy. Szczęście dają również osoby, które w tym wszystkim pojawiają się na naszej drodze i sprawiają, że codzienna motywacja jest dużo łatwiejsza, a cały nasz trud w końcu nabiera sensu. Przez ostatnie miesiące stałam się zupełnie inną osobą, dużo schudłam, w końcu dostałam się na wymarzone od lat studia - tak, od tygodnia oficjalnie jestem studentką lekarskiego, a przede wszystkim zmieniłam swoje podejście do wielu spraw, o czym na pewno wspomnę w kolejnym poście, chciałabym pokazać na co należy zwrócić uwagę aby żyć zdrowo, a przede wszystkim pełnią życia i wykorzystywać nasz potencjał. Dziś jednak nie o tym i po tym lekko przydługim wstępie, zapraszam Was na post o tym jak pływanie wpływa na nasze ciało i stan naszej skóry, co zrobić, żeby mimo utraty sporej ilości kilogramów, skóra pozostała jędrna i zdrowa. Zapraszam ;) 

Nie od dziś wiadomo, że pływanie to samo zdrowie. Wspominałam już o tym niejednokrotnie nie tylko na swoim blogu, ale również instagramie (na którego również Was zapraszam). Już od dziecka bardzo lubiłam pływać i chętnie wybierałam ten sposób aktywności, jednak dopiero od kilku lat basen na stałe zagościł w moim harmonogramie tygodnia. Początki oczywiście nigdy nie są łatwe i tak było również w tym przypadku, najpierw wybrałam określone dni tygodnia i godzinę w których będę robić "treningi", z czasem częstotliwość ich się zwiększała, a w dni nietreningowe brakowało mi basenu. W ten sposób doszliśmy do momentu gdzie najchętniej codziennie odwiedzałabym basen i przed pandemią nierzadko tak było. Potem przyszedł czas zamknięcia, gdzie każdy z nas jakoś próbował poradzić sobie z tą sytuacją, a kiedy już wszystko wróciło do normy, przez nadmiar obowiązków nie mogłam pozwolić sobie na tak częste treningi, jednak pamiętam aby były one systematyczne :) Pływanie stało się moim nawykiem na tyle mocnym, że nie muszę już pamiętać o tym aby wybrać się na basen, to po prostu dzieje się samo. 

Oprócz niewątpliwych atutów zdrowotnych pływanie dodatkowo relaksuje, odpręża i koi nerwy, świetnie rozmasowuje zarówno zmęczone wysiłkiem mięśnie, jak i całko które zmęczone jest siedzącym trybem życia. Dodatkowo świetnie modeluje sylwetkę oraz sprawia, że nasze ciało staje się jędrne, na co szczególnie zwracam uwagę po pozbyciu się tak dużej ilości kilogramów. Poniżej kilka sposobów na to aby zachować zdrowe i jędrne ciało. 


O CZYM NALEŻY PAMIĘTAĆ, ABY ZACHOWAĆ ZDROWE I JĘDRNE CIAŁO: 

  • Pływaj! 
Woda ma zbawienny wpływa na nasze ciało, podczas pływania masuje je i uelastycznia, przy czym świetnie ujędrnia skórę i niweluje cellulit. Systematyczne wizyty na basenie sprawią, że skóra stanie się sprężysta, lepiej natleniona i ujędrniona, co pozwoli jej zdecydowanie szybciej się regenerować i pobudzić włókna kolagenowe do pracy. Oprócz tego spalone kalorie podczas treningu, przyczynią się do utraty dodatkowych kilogramów i poprawy kondycji całego ciała. 
  • Urozmaicaj treningi pływackie - płetwy i wiosełka
Ważne jest aby treningi na basenie były urozmaicone, co nie pozwoli nam się nudzić a przy tym aktywuje jeszcze więcej partii mięśniowych. Stosuj nie tylko trening interwałowy - ze zmienną intensywnością ćwiczeń, ale sięgnij również po akcesoria pływackie: deski, płetwy, wiosełka itd. Płetwy sprawią, że Twoje nogi i biodra będą pracowały zdecydowanie intensywniej, opór będzie większy, a co za tym idzie jeszcze lepiej ujędrnią te parie ciała. Kiedy chcesz wzmocnić pracę rąk i pracować nad pozbyciem się obwisłych ramion, do pływania użyj wiosełek/łapek które pozwolą intensywniej dotlenić mięśnie i skórę w tych pariach ciała.
  • Pamiętaj o nawilżaniu ciała po basenie
Jest to ważne nie tylko w związku z ujędrnianiem i odżywianiem skóry, ale również z tym, że chlor obecny w wodzie na basenie, może przesuszyć naszą skórę, co nie pozwoli jej być zdrową i jędrną. Dlatego po basenie, pod prysznicem zmyj z siebie chlor (używając kosmetyków do tego przeznaczonych) a później użyj dobrze nawilżającego balsamu, który odżywi skórę i pozwoli jej się regenerować.
  • Pij dużo wody
Nawilżanie przede wszystkim zaczynamy od wewnątrz, dlatego pamiętaj o wypijaniu conajmniej 2 do 3 litrów wody dziennie, najlepiej mineralnej niegazowanej. Dobrze nawodniony organizm dużo lepiej się regeneruje, a nawodniona i dobrze odżywiona skóra pozostaje jędrna i zdrowa przez bardzo długi czas. 
  • Dużo się ruszaj
Bądź aktywny, oprócz pływania staraj jak najwięcej się ruszać. Teraz póki pogoda jeszcze na to pozwala często sięgaj po rower, kilka przystanków do pracy pokonuj na pieszo, a w bloku zamiast windy korzystaj ze schodów. To niewielkie czynności które wprowadzone na stałe do naszego dnia, potrafią zadbać nie tylko o stan naszej skóry, ale również o samopoczucie i zdrowie. Pamiętaj o codziennym, conajmniej 30 minutowym spacerze, który świetnie nie tylko dotleni i odżywi Twoją skórę, ale również mózg.
  • Szczotkuj ciało na sucho
O wspaniałych właściwościach szczotkowania ciała na sucho wspominałam na blogu już jakiś czas temu, dlatego odsyłam Was do tego posta: Szczotkowanie ciała na sucho. Tam znajdziecie dużo informacji o tym jak prawidłowo masować ciało, oraz jakie korzyści przyniosą Wam systematyczne masaże. Ważne aby robić to codziennie, koniecznie przed prysznicem. Ja już niedługo podzielę się z Wami efektami mojego systematycznego szczotkowania na sucho.
  • Odżywiaj się zdrowo
Aby skóra mogła regenerować się i wchłaniać, potrzebna jest również zdrowa i zbilansowana, bogata w witaminy i mikroelementy dieta. Jedz produkty bogate w witaminę A (marchew, szpinak, czerwona papryka, sałata), witaminę C (nać pietruszki, kalarepa, brukselka, brokuły) oraz witaminę E (nasiona słonecznika, nasiona dyni, sezam, migdały, orzechy włoskie). 



To już chyba wszystkie z głównych czynników wpływających na stan naszej skóry. Pamiętajmy o systematyczności, bo tylko ona przyniesie nam sukces. Robimy to wszystko dla swojego dobra, dobrego samopoczucia i pięknego wyglądu, warto o tym pamiętać i dać z siebie wszystko :) 
A może masz jeszcze inne sposoby na jędrne i zdrowe ciało? Pisz w komentarzach, chętnie poczytam.

Miłego niedzielnego popołudnia :*

9 komentarzy:

  1. Już się któryś raz wybieram na basen ale nigdy jakoś nie ma czasu. Mija rok za rokiem i w rezultacie pływam tylko podczas wakacji. Szkoda bo to taka wartościowa aktywność.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pływanie to jedna z najbardziej niedocenianych aktywności

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pływać, dla mnie to świetna forma relaksu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również jestem wielką fanką pływania, świetny wpis!

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam, że białko herbalife jest świetnej jakości. próbowaliście już go? Chciałabym je zamówić i wykorzystać m.in do owsianek, szejków i innych dań na redukcji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię zaglądać na Twojego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  7. pływanie daje świetne efekty. bardzo lubię tą formę aktywności i jeśli macie możliwość i potraficie pływać to róbcie to - ja po regularnym ruchu tego typu bardzo szybko widzę efekty bardziej smukłej sylwetki

    OdpowiedzUsuń